در مورد نحوه عملکرد بخار در تمیز کردن فضای داخلی خودرو ، برخی سردرگمی ها و اختلاف نظرها وجود دارد. برخی می گویند در واقع از دستگاه استخراج آب گرم استفاده می شود. خوب فرقش چیست؟ خوب ، به گفته یانگ ، کارواش بخار آب تبخیری است که به الیاف پارچه نفوذ می کند. "این باعث می شود که لکه ها و آلودگی ها شکسته شده و به راحتی پاک شوند. برای تمیز کردن فضاهای داخلی ، مهم است که تمیز کردن کارواش بخار را با یک دستگاه کشنده پیگیری کنید تا آلودگی ها از بین بروند. استفاده از یک دستگاه استخراج آب گرم باعث می شود آب بیشتری در پارچه باقی بماند و زمان خشک شدن را تقریبا دو برابر می کند. " همچنین کار نظافت را به اندازه کارآمد/ کامل بخار انجام نمی دهد.

در مناطق خشکسالی یا مشاغل سازگار با محیط زیست ، دستگاه های کارواش بخار از آب کمی استفاده می کنند و به مواد شیمیایی صفر نیاز دارند. در کنار موارد ذکر شده ، می توان از بخار برای تمیز کردن آدامس از کف (همراه با یک تراشنده فولادی) یا برچسب زدن سطح خودرو استفاده کرد.

کارواش بخار را می توان روی وینیل ، چرم و روکش داخلی استفاده کرد و می تواند خاک را که در شکاف ها و شکاف های ریز رسوب کرده است برطرف کند. همچنین می توان از آن برای حذف گرد و غبار ترمز استفاده کرد.

با این وجود ، مواقعی وجود دارد که استفاده از کارواش بخار ایده خوبی نیست. یانگ توصیه می کند از بخار در رادیوها ، بلندگوها ، صفحه نمایش داشبورد یا اجزای برقی در معرض استفاده نکنید و از گذاشتن شیلنگ کارواش بخار داغ روی مواد حساس به گرما مانند وینیل برای مدت طولانی خودداری کنید.