روش های شستشوی آب سنتی نه تنها آب زباله، بلکه آب های زیرزمینی را آلوده می کنند و خاک های زیرزمینی را آلوده می کنند، زیرا مواد شیمیایی تمیز کردن شیمیایی به فرآیند شستشوی ماشین اضافه می شوند. از لحاظ حفاظت از محیط زیست، شستشوی کارواش بخار بهترین جایگزین برای شستشوی ماشین آب سرد است، شستشوی ماشین بخار با درجه حرارت بالا به مواد شیمیایی برای رسیدن به اثر تمیز کردن تکیه نمی کند، و شستشوی ماشین تنها 3 ~ 4 لیتر آب، چنین آب کم است مصرف و حجم آلودگی کم نسبت به شستن آب بسیار سازگار با محیط زیست است.

ماشین شستن کارواش بخار نقطه مهمی از معایب قیمت نسبتا بالا است، نام تجاری کلی یک دستگاه در حدود 3050000 یوان، ما ماشین ماشین کارواش بخار در برابر مارک های بالا پایان، محدوده قیمت در 1-2 میلیون یوان ، برخی از تولید کنندگان دیگر از ساختار محصول، مواد نسبتا فقیر هستند، قیمت به طور کلی در محدوده 6000 تا 10000 است، حتی اگر تجهیزات بدتر از آن باشد، چنین قیمت هایی برای صاحبان خودرو فردی مقدار کمی نیست. تقریبا هیچ فردی پول زیادی برای شستشوی ماشین سازگار با محیط زیست بیشتری صرف نمی کند و شستشوی کارواش بخار را برای شستن ماشین خود انتخاب می کند.

کارایی شستن کارواش بخار با توجه به مهارت اپراتور متفاوت است. برای کاربر معمولی فردی که با تکنیک های عملیاتی و فرایندهای آشنا نیست، ممکن است قادر به شستن یک ماشین برای یک یا دو ساعت نباشد، اما برای یک پاک کننده ماهر، 10 دقیقه می تواند تمیز کردن یک میز ماشین کوچک ماشین را کامل کند . بسیاری از مقالات در اینترنت وجود دارد که می گوید که شستشوی کارواش بخار آهسته و بی اثر است. کسانی که می گویند این چیزها به طور کلی افراد غیر متخصص هستند، یا افرادی که مایل نیستند تمرین کنند و چنین اظهارات برای شستشوی بخار ماشین خود هدف قرار نمی گیرند. بنابراین شستشوی فروش کارواش بخار به طور کلی فقط برای شستشوی ماشین حرفه ای مناسب است و برای افرادی که در خانه های خود استفاده می کنند بسیار مناسب نیستند.