کارواش بخار با معرفی اولین بخارشوی سیار درجه تجاری که به طور خاص برای شستشوی ماشین طراحی شده است، پیشرو است. بخار تولید شده توسط کارواش بخار به اندازه کافی داغ است تا هر گونه چربی و خاک را از بین ببرد، فشار کافی برای تجزیه کثیفی ایجاد می کند و به اندازه کافی ملایم است که به سطح آسیب نرساند. کارواش بخار متحرک فورتادور در زمان کمتری نسبت به یک کارواش سنتی، نه تنها وسیله نقلیه شما را کاملاً شستشو می دهد، بلکه فضای داخلی را نیز ضد عفونی می کند و قطعات چرب موتور را دوباره بازسازی می کند. حتی می تواند به تنگ ترین فضاها و اتصالات نیز برسد که در غیر این صورت با یک واشر فشار کاملاً غیرقابل دسترسی هستند.

دستگاه کارواش بخار با جاروبرقی متصل در هنگام جزئیات خودکار بسیار مهم است. یک تخمین تقریبی نشان می دهد که یک کارواش بخار قابل حمل با جاروبرقی متصل می تواند یک کار را در کمتر از نیمی از زمان صرف شده توسط یک دستگاه بدون جارو انجام دهد. کارایی آن چندین برابر بیشتر از حذف دستی کثیفی است. بنابراین، کارواش بخار ماشین باید یک جاروبرقی متصل داشته باشد.

ویژگی یک کارواش بخار ماشین این است که می تواند مزایای دوگانه ای را ارائه دهد. تمیز کننده ماشین کارواش بخار قابل حمل می تواند وسایل نقلیه را تمیز کند و همچنین وسایل نقلیه را ضد عفونی کند. دمای بالای خروجی این ماشین ها به خودی خود ضدعفونی کننده خوبی است.

با این حال، سازندگان ماشین‌های کارواش بخار قابل حمل مدرن یک قدم جلوتر می‌روند و دستگاه را به یک فناوری تخصصی ضد باکتری مجهز می‌کنند. یک فناوری ضد باکتری موثر باید دارای قابلیت اثبات شده، تایید شده توسط کارشناسان مستقل، برای از بین بردن میکروارگانیسم های بیماری زا باشد. این ماشین‌های کارواش بخار قابل حمل نه تنها تمیزی خودرو را تضمین می‌کنند، بلکه از بهداشتی بودن داخل و بیرون خودرو نیز اطمینان حاصل می‌کنند.